Wednesday, December 31, 2008

Quran vs akademik....=.=

salam..i've just change my blog layout..and that too pink..huuh..whateva la..

semalam chat dengan nadrah..dia hafizah..and..dia da hafaz 10 juz..terer..
aq nih..hmm..ntahla..
satu je kate2 yg dia bg kat aq..
and aq akan pegang kata-kata tu..

"budak cemerlang akademik selalunya jaga quran sungguh2"
"masyi quran, masyilah madah2 lain.."

and lepas chat dengan nadrah aku mula tersedar..yang selama ni kat maahad (bukan maahad salah, aku la) tak de la tekan kan quran sebegitu rupa macam dekat IQ.(institut quran)..mungkin kat MTNP(maahad tahfiz negeri pahang) nak balancekan antara quran dan akademik..mereka kat IQ must ngulang 5 juz sehari..and dkat maahad? ikut kami lah..memang la disuruh tapi takde exam so, tk la ngulang semasyi2nyer..huhu..

oh lupa hari ni first jan..aku dah menjadi form 5..huhu not my birthday. birthday aku takde tahun nih..2012 baru ade? huhu..mse tu umo da 20..tua tuu..

berbalik pade topik..aku akan fokus quran dan juga akademik sekaligus..saminn ya rabbal a'lamin..sekarang ni tengok ramai sangat budak dapat straight A..kan? pmr je dah berapa ribu..

2 comments:

helang timur said...

salam ziarah, ukht..
hafizah..??
alhamdulillah..
mabruk..!!
selamat menjadi hafizah luaran dan dalaman..
allahuma ameen..

preciousnafisah said...

baru dlm permulaan..tgh merangkak2 dlm menghafal kalam suci itu...
terimakasih atas sokongan..belum boleh bergelar hafizah..