Friday, January 2, 2009

last day of holiday

salamun alaik..
esok mahu berangkat balik ke kuantan..dengan membawa seribu satu semangat dan harapan serta cabaran..huhu..kehidupan form 5 akan bermula..perjuangan quran akan diteruskan..perjuangan akademik takkan di sisihkan...
nadrah berkata lagi padaku sebagai pemankin semangat hafizah...
"jangan sekali2 tinggalkan quran..kerana jika sekali kita tinggalkan quran..berkali2 ia akan tinggalkan kita,,,"
ini lebih kurang sama dengan
"selangkah kita mendekatkan diri kepada Allah..10 langkah Allah dekat dengan kita.."
-sigh-
baru sebentar tadi aq online nih semata2 untuk melihat blog sahabat aq nih. prof el-karaqi. then terserempak dgn seorang hamba Allah di ym. kawan lama boleh dikatakan. kwana di khairiah. dan berlainan jantina. seorang skinheads. lama juga kami berbalas ym. Tentang byk perkara. Hal- hal politik dunia pun ade. Then dia ni memang da cam give up nk berubah. His life is skins. dan dulu dia pernah citer kat aq pasal sejarah skins. ade yang baik dan jahat..hmm?
Then satu yang aku amat kagum dengannya..dia amat caring kan Islam..dia amat cintakan Islam....Pengetahuan amnya amat luas..dia boleh berhujah pasal agama dan politik,,kagum...
sebahagian perbualan kami..
m : ko bdak2 tahfiz..
m : aku harap..
m: ko selamatkanlah islam..
m: aku suke tgk bdak2 tahfiz..
m: sbb aku ni bkan kalangan diorang..
m: dan dorang penyelamat..
w: ko tk nk slmtkn islam ke?
m: aku ni??
m: haha
m: ko tau x..
w: ye
m: premitif seorang melayu?
m: yg melihat pd pangkat dan pelajaran..
m: daripada kata2 berguna..
w: huh
m: ko nak tau..
m: orang inggeris..
m: amek kata2 hitler..
m: seorang dktator..
m: yg kejam..
m: kalau nak ikutkan orang melayu..
m: smpai mati x kan amek kata2 si hitler tu..
m: walaupun berguna..
m: diorang nak mesti..
m: yg berpangkat..
m: doktor2..
m: ustaz..
m: walaupun..
m: ustaz tu terpesong..
m: mcm baru2 ni yg berlaku..
m: seorang pensyarah syariah islamiah..
m: dlm hukum fiqh..
m: telah memsongkan ramai orang..
m: dan dari situ..
m: aku dapat buat satu solution..
m: tntang isi kepala premitif seorang melayu..
m: kalau aku bercakap pot pet pot pet macam ni..
m: siapakan mahu dgr?
m: aku ni siapa?
m: just a Skinheads.
m: hahhaa
w: sbb ko think you are like that
w: aq ske la the way u think..
w: ko bgus aa..amik tahu bnda cm tu
m: hahhaa
m: ntah laa fisa oii..
m: aku nak perjuangkan sesuatu..
m: aku kena completely..
m: 100% ubah diri aku..
m: x pun..
m: aku pakai jer jubah..
m: haha
m: so..
m: aku menharap pada orang2 tahfiz..
m: macam korang..
m: aku tgk orang2 yg berdakwah..
m: sejuk hati aku..
m: walaupun aku x mampu..
m: at least..
m : diorang tampil..
m :fisa2..
aq w and hamba Allah ni m. aq byk berdiam diri dan membatu membace msg dia. aq tak tahu nk kate ape..ternyata ilmu dakwah ku sedikit..amat sedikit sekali..ilmu untuk menggemilangkan Islam tiada,,sedih...aku rase amat sedih sekali dgn kekurangan diriku..pesannya suruh kita selamatkan Islam...
dan same2 la kita doakan hamba Allah ni kembali ke jln yang benar,,dan doakan juga hati2 kita ni yang tak tahu di jalan yang betul atau lurus....
akhirul kalam..aku bersyukur kehadrat ilahi kerana mendapat 9a1 1a2 dalam sma..alhamdulillah..wasyukrullillah...diharap teman2 aku doakan aku,,,
this-iluvuall fillah..special for ibu, abah, along(mis you), ya, mi, awwin, nur, jue, kina, miera, hani, zeeya, afif, akeem, waheeda, shafira, izzati, adeebah, syafiah, farah atirah, farah atiqah, yasmin, afifah, nisya, husna, faezah, zahrah, ummu, muiz, elkaraqi, and all yang sudi menjadi sahabat aq..
assalamualaikum..

6 comments:

adwin H said...

salam fisa~
teruja aku bace post ko kali ni..>.<

alhamdulillah..
yg penting...ko ade inisiatif nak dakwah..

aku pon...still merangkak lagi..
huhu..

papehal pon..
gudluck untuk tahun ni~
semoga ko dapat jadi seorang hafizah yg cemerlang~
>.<

Asyraf Sahar said...

Assalamualaikum...Ya Mujahidah n Hafizah..nti terlibt dlm badan dakwah kat ihsan..?u ve did a better approach to this underground site...well done.Bdk 2 sklh khairiah lg ke?Ble bg mail die...?Ingat wahai bakal hafizah!!Bagi ana,kamu tidak akan menjadi hafizah sehingga kamu benar-benar memelihra al-Quran...kerana hafizah adalh pemelihara..kamu adlh bunga di keliling daun..kamulah padi dikalangan lalang..kamulah bulan disamping bintang..kamu juga racun di dalam penawar..n kamu juge penawar bg racun itu..beruntung kamu sebagai hafizah..Sdgkan ana ,masih mrgkak slps rebah.Do the best !!!Sincere.

IslamicSyabab said...

salam w.b.t....
nme ana x nk sbut ke???x pe r...yg pntg ana kwn anti...bgus r klui d erse ingin menegakkan agama islam...mmg umat islam wajib berdakwah iaitu menyeru kpd kebaikan dan mencegah kemugkaran...kita dijadikan di dunia ini adalah utk m'jd khalifah...anti dh de kelebihan dgn m'hafal quran dan memehaminya...anti lbih beruntung drpd ana...m'jd kan anti sng utk b'dakwah...kte nk b'dkwah,kte mesti yakin kan sme org...bukti utk menyakinkan org laen adlh dgn de nya dalil2 al-quran...mmg fitrah manusia,klu x de bukti,org x kn p'caya...so,gunakan r kurniaan dan peluang yg allah taala berikan dgn membantu agama allah...insya'allah,ana doakan semoga anti menjadi hafizah dan pendakwah yang berjaya di dunia dan akhirat...good luck!!!

adysuR said...

Assalamualaikum Fisa^^
Ku merinduimu wahai sahabatku..
Semoga Allah permudahkan jalan dan mengurniakan hidayah buat hamba-Nya yang cinta akan Islam.

Muiz Nasrallah said...

Berjuanglah di jalan sunnah insya ALLAH kita akan selamat.

Ramai pendakwah hari ini tersilap langkah dalam jalan mereka. Mereka menyebarkan riwayat palsu yang tidak ada salnya sama ada hadis dsb. Perkara ini adalah biasa kerana duri sepanjang jalan tidak akan hilang selagi mana kita menegakkan agama ALLAH. Demi mengatasinya, sentiasalah tambahkan ilmu untuk mendepani cabaran hari ni. Ingat, al 'ilmu fissudur wa la' fissuutur.

Kalau nak belajar manhaj sunnah dengan lebih mendalam, sila rujuk link di blog saya.

Mira ❤ said...

slm fisa..
aq pon windu ko gak..
sejuk ati ad kwn mcm ko..>.<
thniah fisa ats kejayaan ko di sma..
ukhwah fillah abadan abada..
slm perjuangan~
=p