Wednesday, January 6, 2010

something to do with the holidays

Masa di maahad beberapa minggu dulu,

ustaz hijaz pesan.
Kalu ade blog, bagi la dia bermanfaat untuk orang lain.
Fikir.
Diriku ini tak la reti sangat nak post tazkirah buatan sendiri.
So lepas fikir dan fikir.
Aku mesti buat sesuatu.


Then timbullah idea untuk mengajak teman2 yang ade membace blog ni
Untuk mengambil sedikit sebanyak ilmu yang telah ku dapat dari
Buku-buku yang aku baca dalam masa cuti nih.
Kalau korang tak de buku ni pun
At least korang dapat la tahu and ambil pengajaran sikit-sikit.
Sekadar ingin menyampaikan ilmu yang aku dapat.


Range buku yang aku bace banyak,
Tapi mostly novel lah
Tabiat itu amat sukar dibuang.
Tapi kini memaksa diri untuk bace buku yang agak high classnya.


Untuk novel,
Aku janji, aku tak kan citer keseluruhan plot cerita.
Yelah mane tahu, kawan-kawan mahu bace novel tuh.
Nanti hilang lah curiosity terhadap cerita tu kan
So aku akan coret sedikit sebanyak pengajaran n ape-ape yang bestlah.






No comments: